سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وقتی همه خواب بودند، نامه ای برای تو

ارسال‌کننده : فاطمه درخشان در : 93/11/3 8:6 عصر

آخرین شب امتحانی این ترم و ساعات آغازین پنجشنبه، وقتی همه خواب بودند و خیال می کردم چه بی نوا هستم که باید تا این ساعت مطالعه کنم، وقتی با وجود احوالات اخیر از درگیری های فرانسه و افزایش فشار به مسلمانان و گردن کشی اسرائیل به لبنان و شهادت جهاد مغنیه و همراهانش ناامیدانه سری به اینترنت زدم، دیدم نامه ای پرمغز و هوشمندانه از رهبر انقلاب منتشر شده که جوانان اروپا و آمریکای شمالی را مخاطب خود قرار داده. وقتی به ساعت اینجا همه خواب بودند، وقتی به احوال مغرب زمین چشم ها بیدار و دل ها خفته، نامه ای هشیارگر بر روی سایت ها و شبکه های اجتماعی آمد که خواب را از سرم پراند!

http://farsi.khamenei.ir/ndata/home/1393/139311021843d276a.jpg

گرچه مخاطب این نامه جوانان غیر ایرانی است؛ اما به نظرم برای تمام دل های حقیقت جو روشنگر و پرنکته است. بیان علت مخاطب قرار دادن این گروه و ضرورت آن در شرایط فعلی جامعه ی جهانی، ایجاد سوال و شبهه با ارجاع به وقایع تاریخی و اتفاقات زمان حال بدون جانبداری از گروه یا عقیده خاصی که حساسیت مخاطب را برانگیزد و بعد ارائه ی پیشنهاد و راهکار که شناخت بی واسطه از اسلام و تعالیم پیامبر است همگی با هم مجموعه ی منسجمی را شکل داده که امید است اگر به دست مخاطبش برسد، دل های بسیاری را به نور حقیقت زنده کند.

اما پیامی که من در پس این نامه دریافت کردم این بوده که کسب معرفت بی واسطه از اسلام و سپس شناساندن آن به دیگران در مقیاس جهانی و حل نشدن در موج های رسانه ای، خلأئی است که من و شاید بسیاری دیگر از مسلمانان به آن مبتلا هستیم. مثلا در واکنش به اهانت به پیامبر اسلام - صلی الله علیه و آله- حرکت هایی که مشاهده می شد در شبکه های اجتماعی شکل گرفته نوعی مقابله به مثل به زبان احساسات بوده که اگر شما به مقدسات ما توهین کردید باید بدانید که ما بسیار به پیامبر خود علاقمندیم و او را دوست داریم! گرچه این حرکت نیز به نوبه خود ارزشمند است؛ اما در واقع آن کاریکاتور موهن و بعد از آن حمله ی تروریستی، چهره ی خشنی از اسلام و مسلمانان به نمایش گذاشته بود که اگر پیام «من محمد را دوست دارم» میلیاردها بار هم منتشر می شد نمی توانست آثار سوء آن اقدام را تطهیر کند. این کار تنها با نشان دادن واقعیت راستین اسلام و تنها با ارجاع مخاطبان نواندیش و حقیقت جو به منابع دست اولی دینی میسر است که نامه ی رهبر انقلاب نقطه ی عطف مهمی در توفیق این حرکت است.

ضمن تشکر از تیم پشتیبانی و رسانه ای این نامه که از چندین ساعت پیش از انتشار پیام با نشر تگ #letter4u آغازگر این موج جهانی بودند و عرض خدا قوت برای پیگیری و مدیریت این حرکت از طریق شبکه های اجتماعی و وبلاگ این جنبش، امیدوارم که بتوانم سهم هرچند اندکی در نشر این نامه داشته باشم. احساس می کنم این نامه مانند نامه ی امام خمینی به گورباچوف در تاریخ ماندگار خواهد شد و شوق و شعفم برای سهیم بودن در این حرکت نگفتنی است...

Letter4u29




کلمات کلیدی :

الکسا