سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تجمع دانشجویان کبیر

ارسال‌کننده : گل دختر در : 85/12/25 6:50 عصر

نوشته شده به تاریخ بیست و سوم اسفند ماه سال پیامبر اعظم (ص)
امروز به لطف کنسل شدن آخرین امتحانمان در سال 85 ، ساعتی را بیکار بودم که به مطالعه بردها و نوشته های آویزان به در و دیوار جامعة الزهرا پرداختم . هر واحد و تشکیلاتی چندین برد تبلیغاتی و آموزشی دارد که هر کس با هر سلیقه ای می تواند مطلب باب ذوقش را در آن ها بیابد .
در گوشه ای روزنامه کیهان به تاریه سه شنبه 22 اسفند 85 را دیدم و خبری که توجهم را جلب کرد :

روز گذشته صورت گرفت
 تجمع دانشجویان دختر دانشگاه امیر کبیر در اعتراض به حریم شکنی در میتینگ دفاع از حقوق زنان
سرویس علمی- آموزشی . جمع کثیری از دانشجویان دختر دانشگاه امیرکبیر با برگزاری تجمعی ضمن اعتراض به برگزاری مراسی تحت عنوان دفاع از حقوق زنان در دانشگاه خواستار پاسخگویی مسئولین دانشگاه نسبت به صدور مجوز برای چنین برنامه ای شدند . ...

مشکل ما در مواجهه با 8 مارس این است که نهادهای دولتی و صداوسیما آن را به رسمیت نمی شناسند و برنامه ای برای معرفی الگوی شایسته زن مسلمان ندارندو حتی خبر اعتراض مادران فلسطینی را بدون مناسبت آن که روز جهانی زن بوده پخش می کنند و از طرف دیگر نمی توانیم مانع از برگزاری تجمع ها و میتینگ هایی از جانب گروه های حامی تفکرات فمینیستی شویم .
و نتیجه بی تفاوتی ما این است که دختران دانشجوی دانشگاه امیر کبیر تازه بعد از یک هفته دادشان در آمده که چرا خانم لاهیجی حجاب را توهین به زن می داند و حجاب در جامعه امروز ما ، زن را عامل فساد معرفی می کند . (؟!)
کاش به جای همچین برخوردهای انفعالی کمی پیش دستی می کردیم .
گرامی داشت روز ولادت سرور گل دختران عالم حضرت زهرا (س) به عنوان روز زن با برگزاری مراسم هایی در 8 مارس جهت تبیین وظیفه زن مسلمان در عصر حاضر با تأسی به سیره آن حضرت...
... هیچ منافاتی ندارد !

( اولین تجربه ی نوشتن پست وبلاگ در جامعة الزهرا به وسیله خودکار و کاغذ !)




کلمات کلیدی :

روز جهانی زن ، مارش پیروزی مرد

ارسال‌کننده : گل دختر در : 85/12/17 11:1 صبح

این روز فرصت مناسبی را برای برخی از زنان فراهم نموده است تا بتوانند در عصر جدید با شیوه ای مدرن و با حمایت سازمان ملل به مردان خدمت کنند . این زنان آنانی هستند که :
*
انسان بودن زن را در میزان شباهت او به مرد تعریف می کنند .
* ارزش های زنانه را نادیده گرفته و ارزش های مردانه را تکریم می کنند .
* پذیرفته اند از مسئولیتهای مرد نسبت به خانواده تا آنجا که ممکن است بکاهند تا مردان به زحمت نیفتند .
*
به مردان اجازه می دهند بدون هیچ تعهد قانونی از آن ها بهره ببرند .
* از نادیده گرفته شدن در تصمیمات سازمان ملل و شورای امنیت ناراضی نیستند و به مشاغل خرد اکتفا می کنند .
* تجارت زنان در سطح دنیا را موضوعی بی اهمیت قلمداد می کنند .
* از نقش طبیعی و فطری مادری می گذرند و خود را از لذت همنشینی با فرزند محروم ساخته اند .
* با « نه » گفتن به حجاب موانع موجود بر سر راه مردان را در تمتع از زنان بر می دارند .
* و ... بالاخره همه این کارها را به نام احقاق حقوق زن انجام دادند تا منتی بر سر مردان نباشد
هشتم مارس را به فاتحان خاموش این میدان – مردان – تبریک می گویم .





کلمات کلیدی :

یک کوره اجتماعی

ارسال‌کننده : در : 85/12/12 11:56 عصر

« . . . کَی لا یَکونَ دَُولَة بَینَ الأغنیاءِ مِنکُم: . . . آن غنیمتی که خدا از مردم قریه­ها نصیب پیامبرش کرده، از آن خداست و رسولش و . . . و یتیمان و مسکینان، تا ثروت میان توان­گران شما دست به دست نگردد

«سوره حشر، آیه7»

        برای بقاء اجتماع، چه چیزی مهم­تراز گشودن رگ­هایی است که از ثروت­های انباشته عده­ای مسدود گشته­اند؟ ثروت­هایی که به جای حیات، مرگ جامعه را ضمانت می­کنند.

        می­توان امانت دقائق شب و روز را صرف زدودن غمی از چهره­ای خسته کرد، ولی فرصت­ها همچنان از دست می­روند و ابرها می­گذرند . . . ! ساده­انگاری است اگر عامل گشودن این بیراهه را فقط سوء تدبیر بدانیم، چرا که جای پای عدالت ستیزی به خوبی پیداست.

        «مدیری که بنابراصل عدالت انجام وظیفه کند به گونه­ای برنامه ریزی و عمل می نماید که مردم به امنیت اقتصادی برسند و دغدغه معاش نداشته باشند و از اسارت مشکلات اقتصادی آزاد شوند. مدیریت جامعه با اهتمام بر عدالت اقتصادی، مردمان را از بندگی اقتصاد و از بردگی مترفان آزاد می­سازد و زمینه درست بندگی خدا و سیر به سوی کمال را فراهم می کند.»

 

        و امید یک چشم خسته و یک دست پینه­بسته برای مجازات یک مفسد اقتصادی چقدر قابل درک است . . .
ولی چرا . . . ؟!

لینک مطلب




کلمات کلیدی :

مادران نگران

ارسال‌کننده : گل دختر در : 85/12/8 1:6 صبح

راهنما: عین خبر(مشکی) / تحلیل گلدخترانه ای(نارنجی)

بازدید رییس نمایندگی یونیسف از مهد کودک خودکفای جامعه الزهرای قم
رسا، سرویس فرهنگی ـ رییس نمایندگی صندوق بین المللی حمایت از کودکان یونیسف و مسؤولان بهزیستی استان قم صبح امروز از مهد کودک خودکفای جامعه الزهرا(س) قم بازدید کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کریستین سالازار ولکمن، رییس نمایندگی صندوق بین‌المللی حمایت از کودکان یونیسف و مسؤولان بهزیستی استان قم صبح امروز، هفتم اسفند ماه از مهد کودک خودکفای جامعه الزهرای قم بازدید کردند.
تصحیح شود که بعد از پشت سر گذاشتن صحرای آفریقا و کودکان شاغل گرسنه و خیابانی و بیابانی و  سرزمین فلسطین و محمد الدوره ها و هدی ها و حل تمام مشکلات آنان؟! ...از مهد کودک خودکفای جامعه الزهرای قم بازدید کردند !
در این بازدید که با هدف بررسی وضعیت مهدهای کودکان غیر ایرانی و ایرانی و آگاهی از سطح امکانات مراکز نگهداری کودکان انجام شد، کریستین سالازار ولکمن وضعیت مهد کودک جامعه الزهرا (س) را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در جامعه الزهرا (س)، تأسیس مهدکودک کار بسیار مثبتی برای نگهداری از کودکان و آسایش مادران دانش‌پژوه‌ آنان است.
به چشمان خود آرامشی را دیدم که کودکان مهدکودکی ظهر ها در آغوش مادرشان حس می کنند . آرامشی که با رفتن مادر به سر کلاس گم می کنند و با دیدار مجددش می یابند . و مادرانی که در فاصله استراحت بین دو کلاس به سرعت خود را به مهد می رسانند تا دقایقی را با کودکشان بگذرانند و دیر رسیدنشان به کلاس بعدی انگشت نماست . مادرانی که از اوایل جوانی از این موهبت الهی برخورداند و به آن معتقد . اگر بنای زندگی آسایش ظاهری زن است ؛ مادر شدن بزرگترین عامل سلب آرامش اوست . کاش می توانستم آرامش را در رفت و آمدهای مادران بین مهد و کلاس ببینم .
وی افزود: خوشبختانه در ایران مهد کودک‌های زیادی وجود دارد و این امر نشان از آگاهی و بینش مثبت ایرانیان دارد.
به فرموده امام راحل تا وقتی رسانه های غربی ما را مورد هجمه قرار می دهند می توانیم به صحت راهمان مطمئن باشیم . و وقتی آنها بینش ما را مثبت ببینند ، مثبت در منفی؟!
وی با بیان این‌ که حقوق، مرز نمی‌شناسد، تصریح کرد: در حال‌ انجام فعالیت ترویجی در زمینه کودکان با عنوان حمایت از حقوق بشر و اسلام هستیم.
 چه خوش گفت امام خمینی (ره) : « کارتر هم اسلام شناس شده ! »
کریستین سالازار خاطر نشان کرد: امسال با برگزاری دیدارهایی با مراجع تقلید در صدد ایجاد ارتباط بیشتری با بحث حقوق کودکان در اسلام و به ویژه تشیع هستیم.
لیست مراجع پلیز...؟
وی از همکاری با دانشگاه مفید و دیدار با آیت‌الله موسوی اردبیلی، رییس این دانشگاه خبر داد و گفت: موضوع‌های مورد بحث در این دیدارها در زمینه اسلام و حقوق کودکان، حقوق کودک در فقه شیعه و اسلام و کنفرانس حقوق بشر و مذهب است.
کریستین سالازار دیدار با مراجع را بسیار ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: من تلاش می‌کنم در این دیدارها  از توصیه‌های مراجع بهره‌مند شوم.
اوصیکم بتقوی الله
وی تأکید کرد: وضعیت اقتصادی و اجتماعی ایران نسبت به پیش از انقلاب پیشرفت چشمگیری داشته است و اصلاحات ملی و پیشرفت سیستم آموزشی فرآیند مستمری داشته است.
و همین پیشرفتهای چشمگیر بود که چشم شورای امنیت را کور کرد و نخواست ببیند و علیه ما قطع نامه صادر کرد . چه می شود که پیشرفت را گاهی مفید می بینند و گاهی مضر؟ جز اینکه تنها به سود و زیان خودشان می اندیشند نه پیشرفت انقلاب ..
رییس نمایندگی یونیسف در پایان گفت: دولت ایران با رویکرد برقراری ارتباط بین ارزش‌های اسلامی و پیشرفت، کار ارزشمندی را انجام می‌دهد که قابل احترام است.
ارزشهای اسلامی یعنی کلاسهای لمعه و فقه و اصول ؛ پیشرفت یعنی مهدکودک و ارتباط یعنی راهروها و همان مادران نگران .
خاطر نشان می‌شود در مهد کودک خودکفای جامعه الزهرا (س) بیش از هزار کودک نگهداری می‌شود که 298 نفر آنها غیر ایرانی هستند.
نظری ندارم . هنوز نشمرده ام !

خدمت گل پونه خانم هم سلام عرض میکنم . قرار بود تا چهارشنبه که ایشون می نویسند من چیزی ننویسم اما مدتها بود دلم به حال اون نوزاد 40 روزه ای که در سرویس جامعه دیدم و چشمان خواب آلود کودکان در صبح های سرد زمستانی قم ، می سوخت . نه تنها سوختن . سوختن و گفتن و ساختن .
این هم برای مطالعه بیشتر در زمینه مهد کودکها . از کتاب فمینیسم در آمریکا تا سال 2003 . که میشه با حذف و اضافاتی به جامعه امروز ایران نسبتش  داد ...


کلمات کلیدی :

یوسف ثانی

ارسال‌کننده : گل دختر در : 85/12/1 1:51 صبح

صبح است . آماده می شوی که به سر کار یا محل تحصیلت بروی . فرقی نمی کند خانم باشی یا آقا .
در دانشگاه ، توفیری نمی کند دختر باشی یا پسر . در اغلب رشته ها می توانی شرکت کنی و در بعضی رشته ها غلبه با دختر بودن است .
در اداره ، تفاوتی ندارد که خانم باشی یا آقا . می توانی رئیس یک اداره باشی و تعدادی از آقایان زیر دستت باشند .
در مسیر ، مرد و زن بودن مهم نیست . می توانی راننده تاکسی یا اتوبوس شرکت واحد یا حتی راننده ترانزیت باشی .
در مسابقات رالی ، می توانی به بهانه کم بودن تعداد خانمها مسابقه را مختلط برگزار کنی و از مردان سبقت بگیری و به خودت ببالی .
شب شد . وعده گاه شبانه با ماموران شهرداری را فراموش نمی کنی . شب ها هم زن یا مرد بودن تفاوتی نمی کند . می توانی مانتو و شلوار زرد رنگ بپوشی و با افتخار زباله های مردم را جمع آوری کنی .
به دیروز برمیگردیم . پریروز . نه ، هفته پیش ... ماه ها و سالها پیش . این زنی که اکنون با مردان همکاری که نه... زندگی! می کند در تاریخ چگونه بوده است؟
زن در تاریخ...


کلمات کلیدی :

   1   2   3      >

الکسا